مشاوره عشق ؛ ازدواج و زناشویی

نگاهی عمیقتر به واقعیت های زندگی

مشاوره عشق ؛ ازدواج و زناشویی

نگاهی عمیقتر به واقعیت های زندگی

غول چراغ جادو

پیش از ازدواج هیچ کدام از طرفین چیزی را از ازدواج و نتایج آن نمی بیند ؛فقط بعد از  

ازدواج است که غول چراغ جادو خود را ظاهر میکند .این غول همان ازدواج و زوجیت است  که واقعیت و موجودیتی مستقل از آن دو دارد و با اقتداری که دارد آن دو را فرا میگیرد.« از کتاب یک یکی »

رویا

رویا فقط یه چیز دل خوشکنک نیست ؛ نشان میدهد که نیروی رویا بینی در تو فعال شده  و تو را به سمت واقعیت ها هم رهمنون می شود تا واقعیت ها شناخته و با 

 آنها زندگی کنی.

منحصر به خودش

هر کسی به خودش منحصر میشود بیشتر و بیشتر ؛ با تلاشهایش و رابطه هایش با انسان  و جهان و خدا. یکی از جنبه های پاداش دهی خداوند هم همین منحصر به فرد بودن او است.

برترین عشق

برترین و متعالی ترین عشق ؛ عشق به همه انسانها و کل بشریت است و همه  

جهان و  موجودات. هیچ حسرت و دور افتادنی در آن نیست ؛ همواره به تو می افزاید.

ازدواج سنتی

ازدواج سنتی خوب است و مزایای زیادی دارد ؛ ولی بهتر است مرد قبلا زن را دیده باشد و نیز شناختهای کلی را هم کسب کرده باشد تا خواستگاری به معنای واقعی انجام شود ؛ نه اینکه خواستگاری و آشنایی توامان باشد.اینگونه حرمت زن هم  

حفظ می شود اگر ازدواجی هم شکل نگیرد.ولی متاسفانه میبینیم هنوز بسیار  

سنتی  عمل میشود.

با نیمه ات

با نیمه ات دورا دور هم که باشی بهتر است از اینکه اصلا نباشی .چون هدف این 

است که نیروهای درونی فعال شده و دو نفر در مسیری که خدا مامورشان کرده 

قرار گیرند و اینجا حضور  فیزیکی مهم نیست و  باز میتوانند خالق زیبایی ها باشند.

تحمل

کیست که بتواند تحمل کند با نیمه اش نباشد ؟ مگر کسی که گستردگی ابعاد  

زندگی را  بتواند ببیند و بداند بعد از این جهان زیبا هم باید حرکت کرد.

ازدواج خوب است یا بد

در حالت کلی میگوییم ازدواج برای همه آدمها خوب است .اما برای تک تک افراد میگوییم: 

که برای یک فرد شاید مفید حتی ضروری باشد و برای فرد دیگر غیر لازم حتی مضر برای خودش و دیگری.  

بستگی دارد به شرایط الان تو که چقدر خود و دیگری را می توانی بشناسی و 

رابطه ای  سیال و روان را آغاز کنی که محصول آن یک واقعیت نورانی و معنوی باشد.

در ازدواج بسته به این که چه اهدافی را دنبال میکنی و آن اهداف چقدر متعالی  

هستند ؛ نوع ازدواج و به سر بردن خود با دیگری را هم تعیین میکنی.

تو گفتن ها

در محاورات و زندگی روزانه زیاد ممکن است بگوییم: تو 

تو گفتنهای دیگری هم داریم: تو گفتن های واقعیت ساز و تعهد آفرین ؛ تو گفتن های ناب

رویا

با رویا میتوانی حتی کمی از واقعیت های موجود فاصله بگیری ؛ همینطور واقعیت های  دیگر و برتری را هم کشف کنی.

ازدواج آری یا نه

ازدواج مانند نسخه یا فرمولی نیست که برای همگان یک جور جواب بدهد .یک امر نسبی  است  و همواره باید  پرسید : چه کسی ؟ در چه شرایطی ؟با چه اهدافی ؟  

در چه زمانی؟  

می خواهد ازدواج کند.

رفتار و نگاه آدمی در عشق

وقتی به مرکز کسی نزدیک شوی ؛ اگر حضور داشته باشه میتونی باهاش باشی حتی اگه  از تو دور باشه ؛ و می تونی با خاطراتش زندگی کنی اگه حضور هم نداشته باشه.

رابطه متقابل

کسی که تواتایی هم ذات پنداری ندارد و نمی تواند خود را جای دیگری بگذارد ؛ چگونه امید داری با تو به درون رابطه ای متقابل وارد شود؟

نیمه من

نیمه من گاه شک می کند در کم و کیف دوست داشتنم ؛ من هم تلاشی برای اثبات آن  

نمیکنم ؛ فقط تاکید میکنم آنچه زیباست دوست داشتنی است حتی با نگاه.

حالت معمول

معمولا اینطور است که نیمه خود را خوب نمی بینیم و قدرش را نمی دانیم مگر اینکه  

از یک  یا چند نفر عبور کرده باشیم یا اینکه خدا کمک کرده باشد و ظرفیت و دیدمان بالا رفته باشد.

از سکس تا عشق

اگر سکس زغال است و عشق الماس ؛ و این زغال است که در نهایت به عشق تبدیل  

شده است ؛ تبدیل سکس به عشق هم در دست خود توست.« از آموزه های اشو »

بوسه

بوسه اگر هم زیباست ؛ من و توآن را زیبا می کنیم و معنا می دهیم و دست خلاق خداوند.

نیمه من

نیمه من روابط جنسی را اینگونه دوست دارد که هر بار برایش تازگی دارد و راز آلود است و دنبال اصل و عمق آن است . 

از بعضی دعواها و برخورد ها انگار ناگزیزیم ؛ اما هر بار بازگشتمان حتمی است چون در هم  

ریشه داریم و در اصول توافق.

نیمه من

نیمه من خودش هست و منم هم خودم هستم اما به راحتی هم یکی می شویم.

نیمه من

نیمه من تا حد زیادی خود را از قید وراثت و القائات خانواده و جامعه رها کرده ؛ نیمه فرعی من در این مسیر است.

نیمه من

نیمه من ؛ من را دوست دارد و همین طور همه جهان ؛ موجودات و انسانهای دیگر را.

نیمه من

نیمه من زود رنج نیست اما مثل همه زنها توجه و روابط متقابل و عمیق را دوست دارد.